Schets

Het nieuwe jaar beginnen met nadenken over je eigen balans, dat is wat we allemaal wel zouden willen.
Alleen al daarom was ik blij met de vraag van het gymnasium om een goede workshop over balans en werkdrukverlichting op hun studiedag, de eerste dag na de kerstvakantie. Een prachtig moment, alleen dat al gaf energie.

Mijn werk

De workshop over balans maakte ik op maat. Het resulteerde in een ontspannen workshop, waarin met wisselende werkvormen gewerkt werd. Het was veilig om te kunnen delen als het even niet goed ging, het gaf rust in het moment én een praktische uitwerking voor de komende tijd.

Resultaat

Deelnemers vonden het heel mooi om zo het jaar te kunnen beginnen, om hier in alle drukte écht aandacht aan te kunnen geven. Een deelnemer zag dat ze teveel vroeg van zichzelf en had praktische manieren gevonden om daar mee om te gaan. Twee collega’s maakten praktische afspraken samen om de pauzes goed te bewaken en zo op school ook ontspanning in te bouwen. Een deelnemer kwam tot de conclusie dat ze het ‘eigenlijk al heel goed deed’ en was zo blij om daar achter te komen. Het denken aan balans binnen de schoolorganisatie was waardevol en ondersteunend.

“Ik neem mee hoe ik mezelf ruimte kan geven in mijn werk”
“Een verademing; je workshop.”

 

Mijn doel:
Meer energie bij leraren!
Zo is de draagkracht en veranderkracht groter.
Zo worden de lessen fijner, is er meer ruimte voor de leerlingen.
Zo komen we dichter bij de zo gewenste onderwijsveranderingen.