Het schoolplan dat geschreven én gevormd moet worden. De burgerschapsvisie die gegrond tot stand moet komen. De zorgen die je hebt over wat er allemaal speelt. Hoe krijg je het op papier?
Laat me je ondersteunen met de unieke combinatie van plaatsbewustzijn -jouw school vraagt immers iets speciaals-, prettige en kundige procesbegeleiding inclusief helder geschreven eindproduct.
Waarom?
- Je hoeft het niet allemaal zelf te doen, te bedenken.
- Je weet dat leerlingen, docenten, onderwijsondersteuners betrokken worden en zich gehoord voelen in het proces.
- Je gaat niet in zee met een schoolplannenfabriek: je wordt volledig ontzorgd, op een manier die past bij jou en de school.
- Sessies zijn energiek van aard, en raken de kern. Geen saaie, lange dagen maar bijzondere vragen en fijne werkvormen.
- Het schrijven wordt overgenomen. Heerlijk.
- We zorgen voor een zachte landing in de school, door het product in de school goed te bespreken en échte ruimte te geven voor inspraak.
- Je plannen zijn ‘inspectieproof’, in je eigen woorden beschreven. Hoera.
- We maken gebruik van de kennis en kunde binnen de school.
- Kortom: dat wat ‘gedoe’ en ‘zwaar’ leek, wordt veel lichter.
Toch nog graag even van anderen horen? Ik werkte eerder met deze scholen. Bel ze gerust.
Proces
Uniek
Ik wil altijd weten: hoe werkt deze school – wat is de unieke kracht, waar gaan docenten, OOP, en leerlingen van áán? Wat mag versterkt worden hier? De eerste sessies zijn daarmee vaak heel energiek, verbindend en waardevol.
Energie er in
Na wat sudderen, of voorbereiding weet ik waar het niet stroomt, vastzit of wat de kern is. Met de groep werken we hieraan door ‘kernvragen’, die nét wat anders zijn dan normaal. Hierdoor weten we richting, vanuit de essentie.
Vertrouwd en nieuw
Ik schrijf de tekst, met al jullie ideëen en woorden, inspectieproof. En daarna mag het de school in voor verdere stappen, waarbij we zorgen voor volwaardige inspraakrondes. Zo wordt het gedragen en eigen.